9. juni 2021

Aktivitetshold for motionsuvante i Brønshøj og Vanløse er i gang

SUND LIVSSTIL

Der er kommet godt gang i de nye aktivitetshold for motionsuvante nordvest for København. Holdet ledes af Idrætsfællesskabet med assistance fra Center for Holdspil og Sundhed ved Københavns Universitet og foregår i Energicenter Voldparken.

Socialstyrelsen gav i januar midler til et nyt idrætsfællesskab målrettet voksne og ældre, der er fysisk inaktive, kronisk syge eller kæmper med fysiske skavanker og bor i enten 2400 København NV, 2700 Brønshøj eller 2720 Vanløse.

Og nu er der kommet godt gang i de gratis aktivitetshold, der er startet op med at spille floorball i Energicenter Voldparken.

Tirsdag eftermiddag var der gang i 3 mod 3 spillet med sved på panden og smil på læben, og efter spillet var der kaffe og hygge i de grønne omgivelser uden for hallen.

Deltagerne mødes hver tirsdag og torsdag kl. 13-14.30, og har man fået mod på at være med, kan man tage fat i Andreas Henriksen på mail (andreas@idraet.nu) eller telefon (93 86 74 74).

Holdet ledes af Idrætsfællesskabet med assistance fra Center for Holdspil og Sundhed ved Københavns Universitet.

Aktiviteterne vil senere i projektet også omfatte GåFodbold og Krolf (en kombination af krocket og golf).